Att skapa minnen med fina människor

Minnen – det är ta mig tusan något av det finaste jag vet! Dels får en uppleva det hela när minnet skapas, men jag kan också kolla tillbaka och njuta av minnet. Det känns så fint. Denna helgen har jag upplevt och samlat på mig så många fina minnen med människor jag håller kär. Allt ifrån nyare vänner från psykologprogrammet och surfresan till äldre kompisar från högstadiet och rent av från barnsben.

Viktor, Sandra, Shady och jag mötte i fredags upp Sofie och gick hem till hennes mysiga sommarbostad där hon bott under tiden hon jobbat på Häktet i Göteborg. Det blev drinkar, snacks och spel innan vi begav oss mot stan för middag, fler drinkar och dans. Sällskapet blev större och större under kvällen och pricken över i:et var att kusin Emelie kom och dansade med oss.

Sjukaste himlen i Göteborg i fredags!

Ljuset av himlen, som i en bubbla.

Spring i benen -> parkour!

KÄRLEK!

Hejhej från Göteborgs gator!

På lördagen åkte vi ut till Hanna på Hälsö och njöt av friska vindar, kallt bad, magisk utsikt och såklart fantastisk mat med värlsklasspersoner. Att bara vara med varandra under andra omständigheter än i skolan tycker jag är så fint. Precis som surfresan var för det skapar på något sätt utrymme för annat snack, annat häng och en annan typ av vänskap. Att lära känna människor tycker jag verkligen är härligt!

Högsta punkten på Hälsö!

En ta-aldrig-slut-mysig middag!

KALLT BAD!

På söndagen tog vi ett morgondopp följt av långfrukost innan vi åkte in mot Göteborg. Jag vinkade av KI-gänget och mötte upp kusin Emelie och Wilma och pratade, kollade på kulturfesten och åkte hem och åt en sjukt god kaka. Tänkte det ska bli min nya standardkaka (och då kan jag kaaanske avslöja receptet!). Timmarna hos kusinerna trillade förbi allt för fort och jag begav mig vidare till Åsa för en kväll där. Älskar att det känns som vardagshäng med människor som jag egentligen inte bor i samma stad som.

Så helgen – väldigt bra kan jag kort och gott säga. Väldigt mycket skratt och fniss, väldigt mycket fina minnen och väldigt mycket magiska människor. Är lite seg i kroppen nu, men har bestämt mig för en löptur innan tåget går tillbaka mot Stockholm. Så tack och bock helgen, Göteborg och framför allt vänner – nu kör vi!