Bockat av en unit på Monash University

Igår hade jag min sista presentation i Managerial Communication vilket innebär att jag också har bockat av en unit från Monash University. Jag är alltså mer eller mindre helt klar med en hel kurs och kan nu nästan släppa den helt. Ett litet quiz och en lektion är kvar – men inget större än så. Det känns så märkligt, på ett sätt känns det som kursen precis börjat och jag kommit in i allt lagom. Men på ett annat sätt känner jag mig så klar med inlämningar, uppsatser och presentationer.

Gårdagens presentation var i alla fall en avslutning på ett grupparbete där vi under ett antal veckor har agerat som ett konsultbolag. Vi har haft i uppdrag att identifiera problem och också hitta lösningar i ett fiktivt företag. Vi har jobbat med ett företag som heter China Mining och har fokuserat på att göra företaget mer hållbart miljömässigt men har också fokuserat på att få anställda att vilja stanna inom företaget. Ärligt talat har vi haft lite problem inom gruppen, men presentationen blev lyckad! Det känns väldigt kul då jag var nervös för att lyckas göra en bra presentation på engelska.

Efter presentationen lyssnade vi på andra gruppers redovisningar och efter det satt jag i solen och käkade lunch innan jag drog hem och dumpade packningen. Mötte sen upp Antonia för en eftermiddag och kväll med bouldering, prat, skratt, prat, skratt och häng på restaurangen Yellow Bird. Så det blev en väldigt fin avslutning på en bra dag!

Fina luftballonger över Caulfield uni

Bouldering vid Yarra River