Dag två på en ny kurs – en händelserik dag

Tänkte i måndags att det var extremt skönt att börja med en ny, fräsch kurs. Bara två dagar in i kursen saknar jag dock den förra väldigt mycket. Människokroppen båda fascinerar och intresserar och det kändes bra att läsa kursen. Nu har vi gått in på kursen Experimentell Psykologi med ett första moment i Statistik och Metod. Förmodligen en bra och nyttig kurs men just nu känns det något snurrigt och svårt.

Tror med all säkerhet att allt kommer att landa och att förståelsen kommer att komma. Dock känns det tungt att vara precis i startgroparna på kursen och ändå inte känna att en hänger med. Hoppas att det ordnat upp sig i mitt huvud framåt slutet av veckan. Vet så väl att det bara är att hänga i så löser sig det mesta längst vägen. Mycket av dagen har dock gått åt att sortera tankar och information från kursen och än är pusslet inte alls lagt.

En positiv känsla idag var dock att jag  träffade en del av Karolinska Institutets bloggcrew under en gemensam lunch. Superkul att samlas och få ett ansikte på varandra. Åt en god vegetarisk sallad, fick information och pratade en del om tiden framöver. Känns spännande!

Dessutom var jag idag med i ett nyhetsinslag som kommer att sändas i P3 framöver. Kommer att länka när den kommer upp, men fokus var PTs och psykisk ohälsa. Då både träning och framför allt hälsa och ohälsa ligger mig varmt om hjärtat och jag både har suttit på stolen som PT-kund (i både bra och dåliga sammanhang) och som PT så kände jag att jag kunde bidra. Ska bli kul att se hur det hela blir i slutändan. Känns i vilket fall viktigt att sprida information och att få ut ansvaret som en PT, enligt mig, faktiskt har.

Ska snart runda av kvällen. Är dock uppspelt i kroppen efter kvällens Skivstångspass jag höll på Skrotet. Så galet bra energi och dessutom smet jag in på Andreas CoreAss innan mitt pass kickade igång. Perfekt kombo och perfekt uppvärmning inför att själv driva på de fina medlemmarna under Skivstångspasset. Dessutom är jag nyfiken på USA-valet, men ska försöka sova hyfsat mycket i natt ändå. Så hoppas jag att jag vaknar till det bästa tänkbara alternativet i valet imorgon på morgonen…

Fick en mysig studentambassadör-tröja.

Det har utöver allt annat händelserikt blivit världens snöväder.

Så fin kväll på Skrotet!