Dags för termin fyra och hälsopsykologi

Termin fyra (!!!) är igång från och med idag. Det känns galet. Det har gått så fort och jag har ändå lärt mig så sjukt mycket. Visst är det extremt mycket som en glömmer och måste repetera (typ allt känns det som ibland ;)) men en inser att väldigt mycket också har landat och liksom är med mig nu.

Så nu är utvecklingspsykologins båda moment klara. I fredags tentande vi av sista momentet som handlade om åldrandet. Ett moment som enligt mig var väldigt bra på många sätt. En liten nackdel att vi bara hade en tentainläsningsdag som var fri från föreläsningar, men annars överlag en bra kurs – duktiga föreläsare och trots att julen låg mitt emellan så var den väldisponerad och anpassad så att vi faktiskt fick julledigt. Kursen fick också ett fint avslut med en film om Lasse och Ulla, där Lasse drabbades av Alzheimers och vi nära fick följa med på den resan.

Så ett bra avslut och idag en start på hälsopsykologin. En kurs jag är väldigt peppad inför på flera sätt – men också lite nervös inför. Väldigt många äldrekursare har sagt att det är en tuff kurs som kräver mycket av oss studenter. Så ska hänga med från start, planera upp arbetet bra och se till att göra något bra av det hela. En hel del nya studenter har startat sin termin ett idag, så ett inlägg på mina bästa tips för att lyckas med studentlivet på ett bra sätt kommer komma upp inom kort. Och det jag kan skicka med redan nu? Det kommer gå fint <3

Dags för termin fyra och hälsopsykologi

Om mig som bloggar