En weekend i Sydney

Sitter på bussen på väg mot Melbourne nu. En fantastisk helg i Sydney är förbi och det är dags för 12 timmar på bussen igen. Låter sjukt långt men trots att jag inte sov mer än kanske två timmar på vägen till Sydney så gick det väldigt bra och var faktiskt mysigt. Så ser ändå fram emot att sitta här, slumra, lyssna på poddar och äta snacks.

Vi lämnade Melbourne i torsdags kväll och kom fram till Sydney vid tio på förmiddagen på fredagen. Då drog vi direkt till en MAGISKT café med vegansk brunch och blev mätta av granola, våfflor, mackor, kaffe och unicorn latte.

Efter en lååång busstur!

Kolla in frukosten! Värd 12 h på en buss <3

Efter frukosten mötte vi upp Jenny, som vi bodde hos under helgen, lämnade våra väskor och begav oss ut för att kika in stan. Det var lite mulet väder men vi hade en så fin dag där vi strosade runt vid operahuset och botaniska trädgården innan vi mötte upp två nyanlända KI-studenter, Oscar och Olivia, på O-bar för fika och utsikt över Sydney.

Ett mulet operahus dag ett – men det kommer finare bilder från lördagen 🙂

Botaniska trädgården i Sydney

Mötte upp Oscar och Olivia!!

Mulen men fin utsikt från O-bar

Mötte upp Jenny igen och tog en drink innan vi åkte hem för att möta hennes familj och ha pizzamys. Alltså UNDERBAR människa med så fin familj! Älskade att hänga med kidsen och att bo in sig i en fantastisk familj.

Lite lagom mosiga efter nattbuss och heldag på stan, men så härlig dag!

Vi slocknade tidigt på fredagen och jag sov hur gott som helst den natten. Vaknade sedan upp till en dag med strålande solsken vilket kändes väldigt lovande för en dag med beachwalks och utgång. Efter frukost gick vi till en båthållplats och tog båten in till stan, så fint med vyn från vattnet när solen sken! Vi åkte vidare med buss och gick sedan från Bondi Beach och fortsatte mot Tamarama Beach. Tanken var att fortsätta knata, men vi la oss för lite sol, bad och naps istället.

Smarrig frukost hemma hos familjen <3

Så fin strandpromenad längst med Bondi

Efter en heldag mötte vi upp Jenny och drog hem för bus med barnen, solnedgång, rosé och fix inför kvällen. Vi åkte till en restaurang med magiska veganska burgare i närheten av Manly Beach. Efter att magarna var mätta drog vi vidare för dans på en klubb innan vi gick ner till havet och doppade fötterna och tog en Uber hem. Så mysig kväll!

På söndagen var vi åter laddade för att hänga ute i det fina vädret. Så efter frukost åkte vi och hela familjen mot Manly Beach. Gick längst med stranden till en annan strand och hängde där för att bygga sandslott, sola och bada. Måste lära känna fler kids i Stockholm, för så fint att få leka och vara ett barn igen 😉 Efter hopp och lek gick vi tillbaka till Manly, åt gudomligt god mat och åkte sedan vidare till en annan strand närmare huset.

Innan vi visste ordet av var det dags att packa ihop oss, åka hem, duscha och göra oss redo för 12 nya timmar på nattbussen. Helgen swischade förbi i ultratempo och nu är det snart dags för att göra sig redo för en ny skolvecka. Inlämningar och quiz är på ingång och jag ska lägga i en hög växel inför att mamma kommer på besök om en och en halv vecka (!!).