Feber, F-kvot och Flisan leker loss på Box

Har varit sjuk i veckan och tyvärr inte hoppat och lekt på Box så mycket som jag önskar. Men här kommer en övning som du kan slänga in som avslutning på ett pass för lite helkropp och flås. Och imorgon ska jag ta mig tusan dit och leka loss, så är du student och vill haka på – skriv så kan vi ses där!!

Annars då? Jo i veckan började vi med statistik. Bara jag tänker på det så får jag lite ilningar i kroppen. DET ÄR SÅ SVÅRT! Förstår inte varför det är så otroligt klurigt men säkert en blandning av att det är okänd mark och att det är SÅ EXTREMT ABSTRAKT! Nu har vi ändå läst ganska många högskolepoäng med statistik så en kan ju tycka att rädslan för den borde släppa. Men nej, den håller sig kvar som en igel. T-test, Anova, Manova, Chi2test, T-värde, Z-poäng, regressionsanalys, F-kvot. Vet att jag hört om dem. Vet att jag koncentrerat mig sjukt mycket för att försöka få in det hela. Men vet också att jag tycker det är ofantligt klurigt. Men heey! Skam den som ger sig! Har ju klarat alla statistiktentor hitintills OCH jag ser värdet att av att kunna statistik. Så KI jag ger mig, det må vara hur svårt som helst men jag lär tacka er i efterhand!

Att jag varit sjuk har också gjort att blogginlägget om psykologprogrammet har fått vänta. Statistiken har fått den lilla energin jag haft, men den som väntar på något gott… 🙂