Guldkusten och Byron Bay

I torsdags kväll åkte jag, Sofie och Sandra mot Guldkusten för att spendera helgen där. Bara namnet får mig att bli varm i kroppen och nu även minnena från en så fin helg som vi haft!

Innan jag åkte mot Australien skrev jag till Ylva, en tjej som jag jobbade med en sommar år 2013 och som jag visste bodde i Australien. Bollade lite resplaner inför min mammas besök och pratade lite löst om att det vore kul att ses när vi ändå var i samma land (hehe, även om det är ett stort land). Och såhär efter helgen är jag SÅ GLAD att vi gjorde slag i saken och åkte dit. Världsfint att hänga med Ylva, världsfint att få lite solstrålar på kroppen och världsfint att ha en semesterhelg innan sista rycket i plugget.

Att åka på resa med dessa <3 <3

Det är ändå kul det där med att en person en har träffat få gånger för många år sen, helt plötsligt känns självklar att hälsa på. Ännu roligare är dessutom att det på så få sekunder kändes som att vi känt Ylva hela livet. Ni vet när en relation på en millisekund känns självklar och bara härlig? Älskar det!

Vi hade lyxen att bo hos Ylva och hennes kille Mat mellan torsdag och lördag och fick under fredagen se och uppleva Guldkusten genom utsiktsplatser, stränder, restauranger och barer.

Åt smarrig macka på Guldkusten <3

Sandy, Soof och jag på Guldkusten <3

På lördagen åkte vi hela gänget till Byron Bay och körde strandhäng, strosade runt i stan och såg solnedgången från fyren. Vi vinkade sedan av Ylva och Mat och laddade om för drinkkväll och utgång. Med kakdeg, snacks och drinkar som uppladdning så blev det en sen kväll med dans på borden innan vi tog en Uber hem till vårt Airbnb några kilometer från centrum av Byron.

På söndagen var vi lite sega men med fint väder blev det perfekt med strandhäng, solnedgång, thaimat och glass. Och på måndagen hade vi turen att Ylva kom tillbaka till Byron för att hänga en sista dag innan vi åkte tillbaka mot Melbs. Sol och regn blandades så det blev både strandhäng, kaffedrickandes och slutligen falafel innan vi åkte mot flygplatsen och sa hejdå till Ylva. Kändes tråkigt och märkligt att hon inte skulle med oss till Melbs och ännu mer märkligt att vi inte vet när vi ses härnäst. Håller tummarna stenhårt att hon åker till Sverige nästa sommar så vi kan fortsätta hänga!

Vi landade i Melbs igår kväll och idag har jag suttit på Espressobar och universitetet för att plugga, snacksa, plugga, plugga, snacksa. Skrivit en presentation och kollat på en föreläsning och ska sitta ett tag till innan jag ska få dra och träna – så taggad på att bli ordentligt trött! 😀