Intresse för hållbar utveckling på KI?

Har du ett intresse för hållbar utveckling? Vill du vara en del av att driva KIs hållbarhetsarbete framåt ihop med andra studenter, forskare och KI anställda?

Om du svarade “JA” på någon av dessa frågor så är det just DIG vi letar efter! Det ska nämligen startas upp ett nytt utskott på MF med fokus på hållbar utveckling. Syftet med utskottet är att vara en samlingsplats för alla som är intresserade av hållbarhetsarbete och FNs globala mål. Utskottet kommer att samarbeta med institutioner på KI kring att rekrytera studenter till olika hållbarhetsrelaterade projekt samt se till att studenternas åsikter ingår i KIs hållbarhetsarbete. Ett annat exempel på utskottets aktiviteter är att vara med på planering och genomförande av nästa KI-konferens om hållbar utveckling i november 2021. Eller du kanske har egna ideér som det tidigare inte funnits en plattform för?

Tveka inte att skicka ett mail till Viivi eller Sandra, se nedan!

Viivi Sairanen (viivi.sairanen@stud.ki.se)
Sandra Swartling (sandra.swartling@stud.ki.se)

…eller kontakta oss via Facebook!