Någon mer som tycker tiden försvinner?

Tre månaders uppehåll från skolan låter långt. Eller okej. Det är långt. Trots det så bläddrar jag i kalendern och inser att veckorna bara ramlar förbi. Inte för det har gått så många veckor nu, men känslan innan skolan är slut är alltid att sommaren är en evighet. Sen kryper den på och liksom tar någon autobahn i livet. Egentligen är det samma sak året om, att tiden går otroligt fort, men på sommaren blir jag åter medveten om det.

Men oj vad jag ändå njuter av att det är sommar och lov! Första veckorna har jag haft projekt rensa och städa och det känns så sjukt bra.När inte skolan pockar på och andra saker står högre i prio så var det läge att ta tag i det hela. Började när jag kom tillbaka från Småland i lördags och sen dess har i princip varje ledig tid, utöver träning, mat och sömn, bestått av att slänga, rensa, sortera, vika, putsa, olja och damma. Källarförrådet och alla skolpapper är det sista som står på listan. Sen har jag gått igenom lägenheten från topp till tå. Hur länge det håller sig i ordning? Ja, jag är ju inte mer än människa så troligen extremt kort. Men hur skönt som helst nu i alla fall.

Lite kaos i början av veckan..

Annars då? Ja, imorgon är det midsommar och jag ska ut till Sandras landställe i skärgården. Exakt hur mysigt som helst! På söndag nalkas träning och pastamiddag med mamma, vilket också känns megamysigt! På tal om annat har jag fått lite frågor om antagning, behörighet, hur tufft det är att läsa och liknande – har ni fler frågor så bara skriv! Jag vet hur virrigt och rörigt det kan kännas <3

Kaaaanske kan köra ute i solen?!