Nya studenter – det är dags!

Dagen är här! Dagen ni kanske sett fram emot, varit sjukt nervösa för eller bara igår insåg att den redan var här. För ett år sedan var det jag som var ny i gängorna och med lite pirr i magen letade mig fram på Karolinskas område. Tack och lov stötte jag på söta Evelina och tack och lov var hon också kommande psykologstudent. Konstigt hur det kan vara så tryggt och skönt att ta följe med någon, ha någon att sitta med, äta med och prata med trots att vi inte kände varandra då. (Men nu! Fina Evelina! <3)

Så ser ni mig, hugg tag i mig! Jag kommer gå runt med er nya psykologstudenter under eftermiddagen och på förmiddagen har ni upprop och gemensamt välkomstsnack i Aula Medica. Det kommer gå så bra. De flesta är nervösa. De flesta känner ingen. De flesta är sjukt snälla och vill väl.

Lycka till!