På väg mot lite höstlov

I veckan har jag varit lite (mycket!) avundsjuk på alla skolungdomar runt om i landet som haft och har höstlov. Har nog sagt både tre och fem gånger att ”det vore ju väldigt fint att ha en veckas höstlov just precis nu”. För även om jag älskar att plugga och lära mig saker så har jag så gärna velat pausa och bara vara. Ni vet typ äta frukostbuffé på ett hotell efter ett träningspass. Ligga i sängen och mysa utan att få panik av att klockan är mycket. Ringa en vän du pratade med för allt för länge sen. Vara ute under dagsljus. Umgås med nära och kära utan att klämma in det i kalendern.

Men vet ni vad? Just nu är jag nog så nära en kan komma ett höstlov på universitetet. För nu är tentan i vetenskapsteorin skriven och jag sitter på ett tåg mot syster. Ska spendera en långhelg där uppe och det kommer kunna bli den där pausen från allt som rullar på, ska fixas och måste göras. Vi ska träna, äta gott, vara ute och bara vara. Det känns fint <3 Nästan som ett riktigt höstlov.

Då tentan inte tog mer än en och en halv timme hann jag med att snabbstäda lägenheten och rehaba mitt knä innan jag skulle träna och äta lunch med mamma. Väldigt sköna saker att göra innan fem, sex timmar på tåg. På tåget har det blivit poddlyssnande, jobb, fika, fika och fika och nu är det inte långt kvar tills jag får kliva av och (troligen, hehe) bli mött av syster. Grötkväll och troligen tidig sömn, för att fira in det där höstlovet.