Påbörjat sista veckan i Melbourne

Det var länge sen en vecka här kändes såhär ovanlig. För i måndags påbörjades den veckan som också är min sista i Melbourne. Känns som jag skriver det hela tiden men jag har verkligen svårt att förstå att jag är tillbaka i Sverige på söndag. Så nu gör jag det bästa av den sista veckan, vilket för mig innebär några olika komponenter.

1. Mycket häng med fina människor
Något av det bästa med att åka utomlands är enligt mig alla fina möten. Och något av det värsta är att det har ett slut. Men denna veckan har och ska jag hänga med så mycket fina människor, vilket känns himla fint. Har hängt extra mycket med mina roomisar Sandra och Sarah (Sofie vi saknar dig!!) – både på gymmet, middagar, marknader, brunch och filmmys. I veckan som kommer ska vi också gå en artwalk och hinna med en till kombo av träning och middag ute. Idag styr jag middag för åtta tjejer som jag hängt med under tiden här i Melbs, vissa som kommer befinna sig i Skandinavien och till och med Sverige, framöver – men vissa som kommer vara långt bort. Haft träningssällskap hela veckan och kramat hejdå till folk i löpargruppen. Gått på min sista Coffee hour, där jag träffat så fina människor. Så maxar med att hänga med vänner här borta innan det bär hemåt.

2. Träning på NJs
Har och ska passa på att få inspiration och motivation på NJs fitness studio. Haft lite sega och trötta träningsveckor i perioder, men ÄLSKAR att gå dit oavsett att klockan är 05.30 när jag lämnar lägenheten. Den känslan är oslagbar.

3. Göra klart jobbet i skolan
En uppsats, ett quiz, två lektioner och en gruppinlämning är det som ska bli klart innan fredag. Är nästan där och ska bara finslipa lite innan jag kan skicka in och vara helt klar. Min förhoppning är att imorgon ha bockat av allt förutom quizet – som öppnar först på fredag. Sista rycket av terminen och det känns väldigt bra. Även om vi har gjort mycket, mycket kul saker här – oj vad jag har pluggat och som jag har kämpat med engelskan hit och dit. Det har varit långa dagar på uni, mycket slit i håret och en hel del frustration. Men det har verkligen varit otroligt, otroligt lärorikt och faktiskt till största del väldigt kul!

4. Leva ut sista ”vad jag vill göra innan jag lämnar Melbs”
Ska göra en ArtWalk i city och besöka Malbourne nationalmuseum. Vilket får bli det sista turistiga att se och uppleva av Melbourne.

5. Bocka av fix och trix inför att lämna
Ja – allt som vi började med ska vi nu avsluta med. Så det är dags att sälja cykel, säga upp bankkort, avsluta mobilabonnemang, städa lägenheten, köpa hem det jag vill ha med mig hem och slutligen packa ihop allt i väskor igen.

6. Säga hejdå
Värst av allt. Ni som känner mig vet. Får liksom tårar i ögonen av tanken av att säga hejdå.