Packar lådor och fäller tårar

Vi är mitt i slutspurten till ArbOrg två, våra klasskompisar fortsätter som sagt till den 22/2 men då vi åker den 16/2 så redovisar vi vårt projekt nästa torsdag. Det är med andra ord en slutspurt under en veckas tid nu och snart är såväl arbetet ute i organisationen som arbetet mot kursen på Karolinska klart.

Mitt i arbetet med ArbOrg två är jag också i full gång med att packa ner min lägenhet i flyttlådor och försöka solla bland packberget som just nu täcker hela min resväska. Avresan mot Australien närmar sig och om jag ska vara uppriktig så känns det just nu sjukt jobbigt att åka. Jag avskyr avsked och jag avskyr perioder av att känna mig vilsen och behöva hitta min plats. Nu väntar båda delar big time och tankarna om VARFÖR jag överhuvudtaget ska åka snurrar konstant i mitt huvud. Då jag är en otroligt familjekär person så känns det väldigt jobbigt att vara ifrån personer som annars står mig extremt nära. Mamma, pappa, syster och Rasmus <3. Även jobbet, kollegorna, mina klasser, mina PT-kunder som jag träffar varje vecka.

Jag tror verkligen att det blir bra och att jag kommer vara så glad för att jag åkte – men i nuläget har jag svårt att se det. Och det får vara så. För jag är så glad att jag står emot det jobbiga och åker ändå. Utveckling får vara jobbigt och den trygga boxen får bytas ut mot något nytt. Ni kommer såklart få följa med på resan och alla mina upp och ner-svängar borta i Australien. Högt och lågt helt enkelt. Så nu kör vi sista veckan i Sverige. Sista packningen, städningen och rycket i skolan. Det blir bra det <3

Och hörni? Snart kommer poddavsnittet med Thimo och Irene. Kommer att länka det här, så lyssna om ni är sugna på att höra om hur sökningen till utbytet går till. Det kommer också flera inlägg här med tips och tricks kring vad som en bör tänka på inför utbytet. För jag vet – det är en hel del att hålla koll på.