Poddsläpp 2.0 – efter utbytet

Och nu mina fina vänner finns andra delen av podden Oscar och jag spelade in med Irene att lyssna på här. Lyssna, kom med feedback och fråga på! Och till er som funderar på om det är värt – DET ÄR SÅ VÄRT! Skulle göra det tusen gånger om, även om det var fruktansvärt innan – både känslomässigt och praktiskt. Men wow, bästa, bästa att dra iväg på ett utbyte!

Utbyte rekommenderas. Att bestiga berg och äta kall gröt rekommenderas också!

Annars då? Har haft en magiskt fin helg som har varit sprängfylld med roliga saker. Efter MI-examination i fredags blev det crossfit-pass med Greta och sen en hemmakväll med Rasmus. Lördagen kickades igång med träning med mamma, jobb på Skrotet, hållbarhetsevent med yinyoga och föreläsningar och sen en helkväll med drinkar och dans med Sofie som krydda på det hela. I söndags hostade jag en brunch för bästa Emma – som dessutom tog hand om mitt extremt slitna och tunna hår, städade även ut lägenheten och tränade med Rasmus. Magiskt bra och trots att det låter extremt mycket har verkligen allt fått ta sin tid. Allt var inte planerat innan utan jag kunde känna efter och gå på feeling.

En hel del träning – tills halsen sa stopp.
Foto: Lovisa Enskär

Dock verkar det som att kroppen kanske tyckte det varit lite mycket på senaste, för igår kände jag att halsen började göra ont. Så idag fick jag efter en lång dag i skolan ställa in en mysig middag med Sofia och Johannes och dra hem och vila istället. Skönt ändå att det var okej att vara i skolan, med en bra genomgång av ett nytt moment och med en examination i MINI kändes det viktigt att vara på plats.

Men nu – läsa lite i en bok, äta chokladbollar som jag (äntligen!!) hittat i frysen och sen bädda ner mig.