Skolavslutning och student på löpande band

Efter Härnösand blev det en snabb mellanlandning i Stockholm innan Småland stod på schemat. Efter en regnig och åskig start i onsdags har det sedan varit fint väder och framför allt så fina dagar med tanke på vad de innehållit. Har drömmigt nog fått hänga mycket med grannarna då både avslutningar och studentfirande har tagit plats. I torsdags var det Emils tur att sluta nian, vilket fick mig att inse att det har gått tio år (ETT DECENNIUM!!) sen jag själv stod där och var klar med högstadiet. I fredags var det sen dags för Tim att sluta sexan och Tida att sluta gymnasiet. Så en kan lugnt säga att det har varit avslutningar som avlöser varandra. Så fint att vara med och fira mina extra småsyskon <3

Studentbuffé

Drömmigt dessertbord på studenten!

Foto på foto på mina extrasyskon och mig <3

På ett sätt känns min egen student väldigt långt bort. Det har hänt otroligt mycket och jag har gjort otroligt mycket – flera flyttar, flera funderingar på vart en ska ta vägen i livet men också flera långresor, PT-utbildning, jobb och väldigt mycket egen utveckling längst med vägen. Samtidigt känns det galet att det gått så pass många år. Men vad gör väl att åren går så länge det är år som en gillar som trillar på, då är det fint att få mer utveckling, utmaning och fina minnen.

Annars i Småland då? Utöver att fira skolavslutningar och häng med grannarna har jag hälsat på en hel drös av andra fina människor – Emma, Mattias och hundvalpen Elsie, Åsa, Lovisa med familj, Sollan, mormor och morfar, Jimmi med familj och såklart pappa <3 Skulle vilja hänga mer med alla, men som tur är kommer jag ju tillbaka. Har även fått in ett och annat löppass och pass i trädgården, pysslat med att göra rabarbermarmelad och rabarbersnaps, åkt på loppisrunda, grillat, planterat om plantor och åkt (och slumrat till!) på pappas motorcykel.

Plantor som ska få flytta till min balkong när fasadrenoveringen är klar 🙂

Plockat och förvällt mangold från Sannas växthus

Och blivit sjukt sugen på ett växthus!!

Loppisrunda i Lammhult, Öhr och Moheda