Sömn är viktigt men ibland kommer annat mellan

Är så trött, är det mörkret kanske? Det i kombination med lite för lite sömn lite för många nätter gissar jag. Ibland är det svårt att få ihop sömnen, speciellt när det vakna tillståndet både bjuder på massa roliga saker och massa viktiga saker som en vill hinna med. Sömnen är dock viktig, det kommer inlägg framöver om såväl fysiskt och psykiskt mående som student och där kommer absolut sömn finnas med som en viktig punkt. Nu har jag inte sovit speciellt dåligt men ska försöka lägga mig tidigt i veckan bara för att det är så skönt att vara utvilad. Så vad har jag nu gjort då när jag inte har sovit i helgen?

* Druckit drinkar och gått på inflyttningsfest med några i klassen. En riktigt bra start på helgen att först få kvalitetstid med Greta, Sandra och Sofie för att sedan dansa lite på ett party. Att sedan äta nattamat vid halv fyra och få sällskap av Rasmus – bra grej! Dock är det ju sjukt svårt att inte ligga back på sömn när en somnar vid fyra och ändå vaknar relativt tidigt 😉

* Haft äventyrsdag och plockat svamp, klättrat upp på klippor och njutit av så fin höstnatur. Det var segt att komma upp och komma ut på lördagen men oj vad fint det var! Dessutom avrundades dagen med tacos, film och popcorn, mycket bra!

Fin vy från bergen i Flemingsberg

Hittade typ fem kantareller (dock hittade jag noll..)

Små fina stigar och lummig miljö <3

* Sprungit Haninge Trail. Det var inte världens bästa känsla i kroppen när klockan ringde 06.45 i söndags. Efter lite snoozande tog vi oss upp och mina svullna ögon somnade gång på gång på pendeln på väg till Haninge. Väl där insåg vi att starten var väldigt nära pendeln och vi var nu två timmar tidiga till vår start (tanken på att åka hem och sova en stund efter uthämtning av nummerlappar fanns…). Efter ett besök på Ica, värmande i en värmestuga och ett glatt möte av Amanda så var det dags för start. Kroppen var lite piggare och efter ett tag riktigt redo. 10 kilometer i kuperad terräng var bitvis väldigt tuff och bitvis helt okej jobbig, men väldigt kul oavsett! Nu är målet att minst få 10 kilometer i veckan för att hålla i konditionen och löpstyrkan och det känns både kul och överkomligt.

Fint anordnat lopp och ett hett tips till er som gillar att springa 🙂

* Planterat om blommor. Mina paprikor har varit väldigt ledsna, så nu hoppas jag att de ska växa och bli glada! Kanske inte supersmidigt att plantera om inomhus på golvet, men kylan och mörkret där ute tog emot.

* Pluggat, både genom att förhöra Rasmus, som pluggar till fysioterapeut, på psykologikursen (= bra repetition för mig!) men också genom att skriva klart en inlämning.