Uppladdning inför en ny vecka med ett vildmarkslopp

Årets vildmarkslopp är förbi och jag ska erkänna att jag redan ser fram emot nästa år. Även om kroppen var slut och huvudet var lite mosigt efter så är det ett så fint engagemang och härlig energi i omlopp. Efter sju starter och alltså sju uppvärmningar så kändes det lite i benen, men då var det dags att tagga om och själv starta i loppet. 34 leriga, blöta, klättrandes, svettiga, tunga och roliga minuter senare sprang vi i mål och laddade snabbt om för nästa del. Ungdomsklasserna och familjeklassen skulle värmas upp och därefter sprang Rasmus och jag loppet igen men nu med Vincent och Jimmi i familjeklassen. Lite lugnare tempo men också betydligt tröttare ben.

Kladdiga ben i lerhindret…

I mål, svettigt, blött och lerigt!

Sista hindret innan sjön skulle få sig ett besök till.

Synkat gäng i uppvärmingen!

Så efter en heldag med uppvärmning och lopp vart det film, choklad, tacos och en extremt tidig kväll. Innan vi åkte tillbaka till Stockholm på söndagen hann vi dessutom äta våfflor hos mormor och morfar och spela spel. Så nu är en ny vecka startad och arbetet med förskolan är i full gång. Idag var Adrian och jag ute för att dels prata om observationen vi gjorde förra veckan, men också för att diskutera och bolla kommande strategier att arbeta med. Väldigt roligt möte och så fint att belysa allt bra som pedagogen vi samarbetar med gör. Ibland glömmer vi alla bort allt bra vi själva gör, därför kan det vara bra att medvetandegöra nuläget också. Du kanske inte har två psykologstudenter som ser och lyfter det som är bra – men försök se dig utifrån ibland. Ge dig lite cred för resan framåt, för troligen har du faktiskt tidigare kämpat dig just dit. Det som känns banalt och enkelt nu kanske tidigare var ett mål? Så passa på att klappa dig på axeln för även det som känns smått.

Nu rullar veckan på med plugg inför en dugga, lite arbete med en rapport som handlar om just samarbetet med pedagogen, en del jobb på Skrotet, middag hos Jessica som jag pluggade PT med och besök av Simon som jag också pluggade PT med. På fredag kommer mormor och morfar på besök och ska få testa äta tacos (!!) och på söndag ska jag plocka äpplen på Sandras landställe. Så för att bli helt ledig när jag vill vara ledig så ska jag köra pluggryck och beta av lite på min att göra lista. Igår var en extremt trött dag med en hel del power naps, men idag känner jag mig piggare och kan passa på att bocka av lite saker. Den där balansen i att växla ner och växla upp. Så nu – dags att ta tag i min akilleshäl och läsa en artikel.