Välkomna till mig – men vem är jag?

Som det står i min korta introduktion så är jag en 23 årig glad, träningstokig tjej från Småland. Lite mer än så då, vem är jag och hur ser min bakgrund ut? Här får ni en första inblick i vart jag kommer ifrån och vem jag nu är.

Kommer från den lilla, lilla byn Ramkvilla som ligger mitt i Småland. En by som ligger precis vid sjön, en by där alla känner alla och en by där vintrarna är mörka och lite öde men sommaren desto mer levande. Där växte jag och min syster, som i princip är som min tvilling, upp. I lilla byn har jag fortfarande kvar min pappa, mina katter, min mormor och morfar, barndomsvänner och en massa, massa minnen. Försöker åka hem lite då och då. Ladda batterierna och bara vara. Den lilla byn ligger mig varmt om hjärtat.

Mitt Småland.

Min syster och jag.

Växjö fick också agera hem för mig under ett antal år. Detta under min gymnasietid då jag slutligen, efter olika tester av program, tog studenten från Samhäll-Medicin på Växjö Fria Gymnasium. Gjorde därefter klassikern att bocka av ett antal länder i Asien genom backpacking med en vän. En så värdefull och utvecklande tid!

För drygt tre år sedan, år 2013, flyttade jag upp till Stockholm för att studera PT och hälsocoach på en idrottsfolkhögskola. Det var ett utvecklande och roligt år för mig. Jag stannade kvar i huvudstaden, jobbade på ett gym under 1,5 år men sen var suget för att dra ut i världen igen allt för starkt och jag bestämde mig för att resa. Sagt och gjort så blev det både resande och volontärarbete under sammanlagt 6 månader. Det förändrade min syn på extremt mycket och fick mig att känna enorm tacksamhet för mitt liv. Viktiga, men bitvis otroligt tuffa, månader i mitt liv.

Mitt Stockholm.

Nu däremot är jag Stockholmsbo, men en ständig trygg fot i Småland. Min fritid spenderas på gymmet – där jag älskar att lyfta tyngt, i löpspåret – där jag älskar att trötta ut hjärtat, i yogasalen – där jag vill känna mig flexibel och rörlig, bland vänner – då jag fullkomoligt älskar att vara nära människor, med familj – då jag är extremt familjekär, på olika event och föreläsningar – då jag tycker kunskap och utmaningar är otroligt kul. Och såklart en hel del pluggandes.

Har stora drömmar om framtiden – men älskar också nuet.

En vardag med mycket energi.