Vänta – har vi ens haft julledigt?

Julen känns EXTREMT långt borta. Kanske för att det är plusgrader och mer höst än vinter. Kanske för att julen inte blev som vanligt. Kanske för att saker hänt privat. Kanske för att en antingen hade ångest över att en inte pluggade över jul – eller pluggade och missade ledigheten. Kanske för att vi har haft otroligt intensiva veckor sen jul. Det känns som vi kört på i 120 och jag har dumt nog försakat sömnen något otroligt. Både på grund av plugg, på grund av grubbel och på grund av roliga saker. Sömnen ÄR viktig. Känns som så himla taskigt mot kroppen och väldigt oplanerat att dra ner på just sömnen, men ibland blir det så.

Hur eller hur så har denna veckan bestått av framför allt studier kring neurofarmakologi med föreläsningar, plugg, muntlig dugga och igår en hemtenta. Tack och lov att jag har grymma klasskompisar att bolla saker med och göra saker mer roliga med. Igår satt jag, Sofie och Evelina hemma hos Hanna och tog oss igenom nio timmar av en hemtenta. En tenta som jag i förväg tänkte skulle gå snabbt och vara lätt – men en tenta som jag några minuter innan deadline precis lämnade in. Frågorna handlade bland annat om läkemedel vid smärta, missbruk och depression. Vi har inte haft speciellt många hemtentor men det var spännande frågor att sätta sig in i och lära sig mer kring.

Försökte slå våra kloka huvuden ihop och bolla frågorna ihop.

Hanna, Sofie och jag firade igår med att köra en toknykter gympasko-utgång på Sturecompagniet. De har gratis inträde för studenter på torsdagar och vi kände varför inte? Så efter hemtenta, träning och häng med syster och Hannah så svirade jag om och begav mig till Sofie innan vi drog och dansade loss till småtimmarna. Sjukt kul men OJ vad trött jag var i morse. Idag var det dags att revidera utlåtandet som vi skrev innan jul och jag tackar min hjärna att den ändå var med mig hela dagen och kämpade på. Vi fick tillbaka våra arbeten med feedback klockan åtta i morse och fick sen dagen på oss att ändra. Ibland kan det vara tråkigt att få mycket kommentarer på ett arbete och det kan lätt bli en ond spiral av en känsla av att inte ha gjort ett bra jobb. Men jag tycker verkligen Åsa, Anna och Lotta har gjort ett så bra jobb med att komma med bra och vettig feedback. Så trots trötthet gick det hela bra och inlämningen är nu inne vilket känns så skönt.

Så nu är det fredag och jag ska försöka vara snäll mot kropp och knopp hela helgen. Hänga med fina människor, sova, äta gott, träna med kompisar, dricka vin, poppa orimliga mängder popcorn, få frisk luft, kallbada och gå på ettårskalas.

Förra veckans kallbad 😀