Vi har gått och fått sommarlov?!

Ja, nu är alltså termin fyra passerad och vi är 40 (!!) % psykologer. Å ena sidan tänker jag att det senaste året gått helt orimligt fort och smärtfritt, men när jag tänker tillbaka så har jag kämpat megamycket för att komma framåt. Visserligen har jag satt ribban högt under kurserna, både för att investera i min framtid men också för att kämpa till bra betyg inför att söka utbytesstudier. Men oavsett ambition så tror jag att många har haft motiga perioder under året. Det hör till och med lite till under studierna. Det är inte alltid guld och gröna skogar att känna att en inte hinner med, att känna en underliggande stress och att ha lite för långa to do lists. Så länge det är i perioder så är det helt okej och kanske till och med bra. Under årets gång har jag ibland tyckt att det är snäppet för mycket, men nu sitter jag här och klarade det hela himla bra. Så jag är väldigt nöjd.

Lite lärdomar tar jag dock med mig från året. Lärdomar som jag ständigt får påminna mig om och som förmodligen alltid kommer ploppa upp som wake up calls för mig. Främst så har jag fortsatt lära mig att prioritera. Att allt inte alltid är möjligt. Dock vill jag gärna tro det och vill gärna leva efter att det är så. Jag jobbar på det och försöker hitta en balans. För på samma sätt som jag älskar att jag oftast ligger i fas och trivs mest med det, så kan det också gå till överdrift som jag inte vill vara i. Det kluriga är att det är subjektivt och att min balans förmodligen inte är balans för en annan. Men det är en annan sak. Jag jobbar efter min balans och försöker hitta den.

Så efter skolavslutningsfeeling, såväl på KI som i Vasaparken efter, är det nu det sommarlov och en annan typ av balans ska hittas. Ni kommer få haka på i sommar, såväl bland djupare tankar om året som varit, mer ingående beskrivning av de olika kurserna, tips till nya studenter men såklart också glass, sol och bad.

Hejdå efter en dag med fotovisning, utvärdering och kramar.

Men ett stort gäng drog direkt till Vasaparken för häng!

<3