Vill du engagera dig för miljöfrågor på Karolinska Institutet?

Det är dags att söka till styrelsen för Klimatföreningen på Karolinska Institutet!

Nu är jag ju lite biased men SÖK FÖR TUSAN! Det är så viktigt arbete vi har framför oss för att skapa goda förutsättningar för oss och för vår planet. Ganska bra grej att vara engagerad i visst?!

Vad gör vi då?

Jo, föreningen jobbar för att sprida miljöengagemang bland Karolinska Institutets studenter samt att främja det miljömässiga arbetet på Karolinska Institutet. Vi tror starkt på att inspirera till bättre val för såväl miljön som för vår hälsa. Vi jobbar för att sprida miljöengagemang och kunskap bland Karolinska Institutets studenter samt att främja det miljömässiga arbetet på universitetet. Kunskapen sprider vi genom såväl evenemang och informationsspridning samt inspirerande föreläsningar och jobb med lokala miljöaktörer.

Hur ska du göra nu?

Så klicka in på länken här och sök till de olika posterna i styrelsen. Är du nyfiken på oss och vill ta kontakt med oss? Kika in på vår Facebooksida här och skicka iväg ett meddelande.