Vill du vara med och kämpa för en bättre miljö?

Kompisar? Lyssnade ni på Greta Thunbergs sommarprat?

Om ni inte har gjort det så tycker jag att ni ska göra det. Inte för att det är ett sommarprat som får en att kikna av skratt eller att det är ett sommarprat som får en att känna ahhaaa är det såhär det ligger till!!. MEN däremot så är det fyllt av viktig kunskap och information som vi alla borde ta till oss. Som vi borde sluta blunda för. Som vi borde agera efter. För vi har en planet och måste ta hand om den för alla människors bästa.

Så. Vad kan du som individ göra?

Det finns såklart massor. Gräv där du står. Se dina val. Lär dig saker. Gå med i organisationer. Hitta följare på instagram som du kan lära av. Och hörni? Tillsammans ÄR vi starkare. Så vill du som student på KI agera och göra skillnad OCH samtidigt vara med i en mysig och gemytlig förening? Då har vi Klimatföreningen som står redo.

Vilka är Klimatföreningen?

Vi är alla studenter på Karolinska Institutet och har bakgrund i olika program. En sak har vi dock gemensamt och det är att vi vill vara med och agera för att Karolinska Institutet och studenterna på skolan ska leva mer hållbart. Vi tror starkt på att inspirera till bättre val för såväl miljön som för vår hälsa. Vi jobbar för att sprida miljöengagemang och kunskap bland Karolinska Institutets studenter samt att främja det miljömässiga arbetet på universitetet. För allas bästa.

Vad gör Klimatföreningen?

Att sprida kunskap gör vi genom såväl evenemang och informationsspridning samt inspirerande föreläsningar och jobb med lokala miljöaktörer. Bland annat har vi klädbytardagar,  gör samarbeten med Klimatstudenterna, deltar i klimatstrikes, är medarrangörer till KI sustainability day och dessutom har vi hållt flera digitala event och gör ständigt ett jobb för att påverka Karolinska Institutets klimatstrategi.

Klimatstrejk 2019

Vad kan JAG göra då?!

Bra fråga! Det finns egentligen två val.

• Du kan antingen bli medlem och stötta föreningen genom att gå på möten, sprida inspiration och vara aktiv i olika projekt. Hur mycket du vill göra och hur mycket tid du lägger är upp till dig. Men du behövs. Och du gör skillnad.
  • Du kan också söka till någon av våra poster. Ett sjukt bra sätt att göra skillnad, få vara engagerad och påverka andra. Det finns en rad olika och de går att anpassa en del efter intresse och smak. Här kan du läsa mer om alla positioner och framför allt söka till dessa.

Du hittar mer information och kan såklart kontakta oss på Facebook och Instagram.