Hänt på KI: den skvallerfria upplagan

Till att börja med lovar titeln mer än vad inlägget innehåller. Det här är endast ett informativt meddelande om lite datum att hålla koll på. Jag har alltså inte startat upp en skvallerblaska om vad som försiggår på Karolinska Institutet, även om det finns en del elefanter på campus som vi inte brukar tala om – en av dem börjar på M och slutar på acchiarini. Inte för att han fysiskt håller till på campus… jag lovar.

Låt oss börja kronologiskt:

• 15 september: Anmälan till vårens högskoleutbildningar öppnar. Läkarprogrammet är en av dem, och visst vill du bli en yrkeskollega till mig?
  • 2 oktober: Vinnaren av Nobelpriset 2017 i fysiologi eller medicin tillkännages.
  • Nu fram till den 13 oktober: Du – DU – kan bli en av mina bloggkollegor! Ansök om att bli digital ambassadör idag! Eller den 13e oktober. Någon gång däremellan.
  • 9-13 oktober: Jag – JAG – har hand om Karolinska Institutets officiella Instagram-konto. Du kan följa det här. Om du inte kan bärga dig, kan du bläddra ett halvår tillbaka, då jag fick ha hand om kontot sist.
  • 16 oktober: Anmälan till vårterminen 2018 stänger.
  • 21 oktober: Högskoleprovet hålls omkring i landet. Runt 1.75 brukar krävas för att komma in på läkarutbildningen, men 1.4 kan räcka för att få en PIL-intervju.

Det är alltså mycket spännande på gång, trots avsaknaden av en viss elefant på campus. Däremot finns det en annan snabelprydd KI-personlighet jag skulle vilja diskutera. Men det tar vi en annan gång.