Idag är det dagen före dagen [sista svarsdagen]

DU HAR VÄL INTE GLÖMT ATT SVARA PÅ DITT ANTAGNINGSBESKED PÅ ANTAGNING.SE??!!

Ber om ursäkt för versalerna och det fetstilta, men jag ville inte lämna något utrymme för att läsa mellan raderna – du måste tacka ja senast imorgon 23.59 till den platsen du har blivit erbjuden, annars blir du struken! Om du fortfarande är osäker är det ändå bättre att du tackar ja för att sedan stryka dig från det slutgiltiga urvalet om du ångrar dig. I värsta fall kan du låta bli att dyka upp på inskrivningen och uppropet om du desperat vill bli av med platsen.

Om du är lite osäker på vad du ska göra med universitetsvalet kan du spana in mina senaste inlägg: det här riktar sig till dig som blivit erbjuden en plats på KIs läkarprogram och det här riktar sig till dig som inte blivit det (än). Du kan också passa på att spana in min och min bloggkollega Linnéas välkomstfilm för alla som blivit antagna till KI här.

Se till att komma tillbaka till bloggen den 3e augusti, då kommer jag att berätta om vad som händer efter andra urvalet.