KI-studenten Isabelle har flyttat – hit!

Bloggen ’KI-studenten Isabelle’ har följt med mig ända sedan jag började läkarprogrammet, men nu är det dags att ta farväl och börja på ny kula…

Precis som mina studieresultat har den här bloggen haft både ljusa sidor och mindre än godkända sidor. Jag har fått en fantastisk skara läsare – tack mamma, tack mormor, väntar fortfarande på pappa – och möjligheten att dela med mig av mina erfarenheter på läkarprogrammet. Samtidigt har jag också fått massvis av skräppost och emellanåt har bloggen drabbats av olämpliga reklamannonser.

Så hur gör man bra saker bättre på internet? Man betalar. Därför har min blogg flyttat från gratisversionen av WordPress till betala dyrt-versionen av WordPress. Med detta har webbadressen också ändrats från kistudentenisabelle.wordpress.com till blog.ki.se/kistudentenisabelle. Jag förstår att det kan vara jobbigt att behöva skriva in en helt ny adress för att komma till min blogg, men låt mig berätta varför det är värt det:

1. Allt det gamla goda finns kvar. Samtliga inlägg från den gamla bloggen har förts över till den nya så att allt är samlat.
  2. Ingen mer reklam. Den gyllene regeln på internet är ju ”För att undgå reklamen måste du betala”. Tur för er att det är jag som står för kostnaden [egentligen min arbetsgivare Karolinska Institutet].
  3. Bättre översikt över blogginläggen. Bara klicka på ’Arkiv’ högst upp till vänster så får du upp ett rutnät med alla mina inlägg. Du kan till och med filtrera dem efter kategori.
  4. Hashtags!! För vi lever ju på det 2010-talet. Nedanför mitt vackra ansikte till höger kan du hitta alla taggar. Jag håller på att uppdatera mina inlägg med taggar löpande, så fler taggar kommer att dyka upp så småningom.
  5. Mer bilder. En bild säger mer än tusen ord och som det kanske framgår är jag ganska pratglad av mig. Så varför inte babbla ännu mer med hjälp av bilder?

Jag hoppas att ni kommer tycka om den nya bloggsidan lika mycket som jag. Så se till att komma ihåg att min bloggadress är ’blog.ki.se/kistudentenisabelle’!