Besök KI i digitala SACO-mässan 24-27 november

Nu sitter jag redo vid chatten på årets digitala upplaga av SACO-mässan!

I och med att detta är ett nytt koncept som testas så tror jag inte att ni som vanligtvis skulle besöka mässan fysiskt har hunnit uppdatera er om alla olika funktioner som mässan erbjuder digitalt:

Det kostar 50kr för en digital biljett och den täcker då administrativa kostnader. Fråga din studievägledare eller lärare om inloggning då skolor ofta köper gruppbiljetter.

Bakom hemsidan öppnas en myriad som kanske är lika svårnavigerad eller överväldigande som den riktiga mässan men det finns mycket att utforska!

Det positiva med en digital mässa kan ju vara just att du skräddarsyr den via webbläsaren och kan chatta individuellt både med oss studenter, utställare och studievägledare!

Digitala SACO mässan erbjuder:

• Filmer och presentationer av universiteten
  • Direkt chatt med studenter vid de olika programmen
  • Webinars om yrkesvägledning, specifik fördjupning på vissa program m.m.
  • Yrkesvägledning och kontakt med studievägledare : KI har två studievägledare redo att svara på era frågor om hur och vem som kan söka till KI.

Och mycket mer, jag har själv inte hunnit utforska hemsidan helt än men hoppas att ni snart gör mig sällskap i chatten någon av dessa dagar!

För att hitta KI på mässan gå in på hemsidan: www.saco.se och klicka dig vidare till Besökare – Utställare 20202 – Karolinska Institutet

Eller om du redan har biljett ta dig till montern direkt via www..utbildning.ki.se / Studera på KI

Du som inte är inloggad på mässan kan såklart kontakta mig via formuläret ”Kontakta mig” och få svar på dina frågor den vägen. Utforska även kategorierna ”Studentliv” ”FAQ om fysios” eller specifika terminer i menyn så kan du orientera dig mer om programmet och hur studieupplägget ser ut på KI.

Fördelen med att mässan är digital – jag kan finnas tillgänglig från stugan i Stockholms skärgård!