Digitalt öppet hus ute på VFU

Javisst låter det lite knasigt, men i dessa tider får den digitala tekniken sättas på prov!

Onsdag 18 mars mellan kl.13-18 öppnas KI:s digitala portar.

Youtube kan du hitta vloggar inifrån campus och från studenternas vardag både inne och utanför Ki:s väggar.

På hemsidanhemsidan kommer det postas FAQs från oss Digitala ambassadörer och dessa lägger jag även upp här på bloggen dagen efter.

Under dagen kommer ni kunna ställa direkta frågor till mig som jag svarar på efter 16 då jag slutar på praktiken.

Just nu är jag ute på VFU – verksamhetsförlagd utbildning i öppenvården. Eftersom jag går i termin 5 så ligger nu mycket fokus på att börja bli mer självgående och utföra allt från patientsamtal till undersökning och även ställa trolig diagnos för att kunna behandla eller t.ex. instruera patienten i hemövningar.

Under morgondagen kommer jag spela in en vlogg (i mån av tid) där jag berättar lite mer hur jag tänker och resonerar kring ett fiktivt patientfall och kanske kan visa er lite inside från lokalerna!

De studenter som inte redan är ute i praktik har från och med imorgon undervisning på distans, på grund av att universitetet försöker följa rekommendationerna på bästa sätt för att minska spridningstakten av covid-19. Nedan är ett meddelande till alla studenter på KI.

Eftersom vi vet att många av bloggarnas läsare är befintliga studenter så använder vi alla kanaler vi kan för att nå ut till er studenter på KI.
KI följer regeringens rekommendationer och kommer att gå över till distansundervisning från och med onsdagen den 18 mars. Det kommer att finnas många frågor kring de praktiska momenten att lösa den närmaste tiden. Vi ber om förståelse för att både lärare och administration arbetar väldigt hårt just nu och att det för tillfället kanske inte finns svar på alla frågor.
Tillsammans ska vi göra det bästa av situationen i detta extraordinära läge.
Informationen på ki.se uppdateras löpande och har ni allmänna frågor går det bra att mejla till ki-student@ki.se och gäller det programspecfika frågor så kontaktar ni era program.
//Vicerektor Annika Östman Wernerson
För mer information ang restriktioner och hur de påverkar utbildningen, läs på KI hemsida.
Campus Solna efter skoltid.