Genomgång av examensarbetet med examinatorn

Idag var det dags för ett möte med en examinator där en tid på 15 minuter var uppbokad för varje examensgrupp i klassen. Under detta korta möte tog examinatorn upp vilket betyg gruppen fått på uppsatsen samt om saker och ting behövde ändras/läggas till.

VG och småändrigar!
Oj vad glad jag är att min grupp fick VG – dvs det högsta betyget (U, G och VG finns) på examensarbetet. Dock är betyget preliminärt men för att sabba vårt VG behövs drastiska ändringar eller en hemskt dålig redovisning framöver. Jag trodde absolut vi skulle behöva redigera mera, t.ex. utveckla vissa saker och behöva ta in nya källor, men icke sa nicke. Nu när ändringarna är gjorda är examensarbetet för en sista gång inskickat till vår handledare och efter hennes godkännande skickas det in till examinatorn igen och då är det KLART!

Redovisning av examensarbetet
Efter att alla grupper gjort sina redigeringar av examensarbetet är det avsatt två dagar för uppsatsredovisning, den 27 och 28 maj. Detta har vi inte fått så mycket information om än men detta är tillfället då hela klassen redovisar sina examensarbeten framför varandra samt framför T2. Förra våren när jag var T2:a var jag i alla fall på T4/påbyggnadsutbildningens examensredovisning, detta för att få lite inspiration och se hur det kan gå till.

Lärdomen
Jag har redan i ett tidigare inlägg givit mina tips inför ett examensarbete men jag vill bara återigen nämna vikten av att arbeta i en grupp där medlemmarna är likvärdiga i kunskap och tänk. Jag kan inte vara mer tacksam än att ha jobbat med min grupp, det har gått sjukt bra och examensarbetet har inte tagit den energin och tiden jag trodde den skulle ta, just pga. samarbetet med min grupp!!

Trevlig valborg allihopa!