Hur ser en vanlig dag ut? #6

Fredag den 26 oktober. Snart november. Redan? Känns verkligen som tiden flyger iväg och nu när jag blir äldre förstår jag vad alla menar med att tiden går fortare ju äldre du blir. Löning, helg och en kort dag. Det kan nästan inte bli bättre.

Såhär såg min skoldag ut idag.

5:40 – Klockan ringer. Känns bra i kroppen och jag ser fram emot en kort dag och en helg som väntar.

6:08 – Tåget går.

8:40 – Framme på skolan. Springer upp till plan 6 för att kolla upp lite patientuppgifter inför ett s.k. motiverande samtal jag ska göra på en patient nästa vecka.

9:00-12:00. Samhälle- och beteendevetenskap – en obligatorisk föreläsning som blev flyttad från någon vecka tidigare. Det var även en så kallad ’’3-veckors kontroll’’ som innebär att lärarna har ett upprop för att hålla koll om någon har hoppat av. Dessa ’’3-veckors kontroller’’ som varje kurs har var nog bättre på T1 då fler hoppade av i början av ett program. Nu kontaktar man nog programläraren om man känner att programmet inte passar en och vill hoppa av, man struntar inte bara att dyka upp på föreläsningar på T3.

Snipp snapp slut, då var denna dag slut.

Efter skolan lunchade jag med klasskompisarna innan jag tog tåget hem mot Gävle. Nu väntar en ledig helg där jag ska sova ut efter bara tidiga mornar denna vecka. Jag är som sagt hockeyintresserad och på lördag blir det Brynäsmatch som gäller. Nu har det släppt för Brynäs och poänger börjar trilla in, det känns skönt! Go Brynäs!

Men först: Fredagsmys framför IDOL (precis som ett x antal andra i Sverige också 😉).