Hur ser en vanlig dag ut? #8

Long time no see av dessa inlägg nu. En intressant sak för er som är sugna på tandhygienistyrket och nu går och funderar på att söka in eller inte är nog att få en inblick i hur skoldagarna kan se ut. Vad ska man förvänta sig? Pest eller kolera? Inget av det tycker jag 😉
Såhär såg denna onsdag ut:

8:00 – Anländer till skolan. Byter om till klinikkläder och öppnar upp mitt bås på kliniken, förbereder med instrument och andra prylar inför första patienten. Läser igenom patientens senaste daganteckningar för att få ett uppdaterat minne om just denna patient.

8:30 – Hämtar in min patient. I vanliga fall på T4 har vi två patienter på förmiddagen men jag hade endast en inbokad idag då jag hade ett litet kliniskt test, SCOT, på patienten och för att jag ville hinna färdigbehandla patienten också. Btw, SCOT:en gick bra – man förstorar alltid upp grejerna man ska examineras på, egentligen är det ju som vilket klinikpass som helst och man gör samma sak. Men så fort en lärare står över axeln och bedömer en händer något med hjärnan.

12:00 – Lunch.

13:00 – Examensarbete. En två timmar avsedd tid för ev. frågor som uppkommit samt genomgång med vår opponerande examensgrupp (en annan examensgrupp som vi ger feedback till under arbetes gång samt tvärt om). Idag var det fokus på metod & material samt resultatdelen som alla klassens examensgrupper skulle skrivit och skickat till deras opponerande grupp.

15:00Slut för idag! Egentligen helg redan idag men eftersom hela examensarbetet ska in till lärare nästa fredag så blir det en heldag i skolan med det. Förhoppningsvis blir det redo för inskickning till handledare då.

Önskar detta var morgondagens brunch också, men jag får önska lite till