Distans, men inte bara hemmastudier.

Att studera sjuksköterskeprogrammet distans på KI är inte hundra procent hemifrån. Du har ca två fysiska träffar per 7,5 högskolepoäng utöver VFU, och en sådan hade vi i torsdags. I just detta fall/denna kurs innebar det en powerpoint-presentation om våra erfarenheter av sjuksköterskeprofessionen samt fältstudierna och sedan en gruppdiskussion. Just kanske en sådan sak jag hoppats slippa nu när jag inte studerar på campus, men så kul skulle vi inte ha!
Jag överlevde (surprise, surprise) även denna gång, och är glad att det är över. Hade varje dag valt ett skrivarbete modell superlångt över att redovisa i ynka fem minuter, men man behöver utmana sig själv ibland också.

Utöver den fruktansvärda redovisningen så hade vi en gruppdiskussion där man fick prata om sina upplevelser av fältstudieveckan och även allmänt om vår uppfattning om sjuksköterskeprofessionen. Det var otroligt kul att få höra om allas erfarenheter. Känns också kul att få träffa alla i klassen, jag trivs väldigt bra i gruppen.

lektionstavla

Klassens samlade tankar.