Frisk i mars? Tror inte det.

Jag hann vara frisk i uppskattningsvis fyra dagar innan halsflussen slog till. Den har vandrat runt i min familj och nu var det min tur. Man skulle kunna tro att den kom ifrån Frej då han är den enda som går på förskolan i min närhet men icke. Han och pappa Jimpa är de enda som faktiskt har klarat sig. Skönt för dem! Jag är självklart tacksam för att mina gubbar har sluppit denna gosiga sjukdom hittills och förhoppningsvis låter de bli att bli sjuka. Ska vi se bakåt så är det jag som oftast blir sjuk, vilket är helt vansinnigt. Min avkommas immunförsvar är alltså redan bättre än mitt, och han är snart två år gammal. Funderar på vad för trams jag tilldelats i genlotteriet för att bli så klen? Tur att Frej verkar brås på sin far. Självklart så skulle det vara typiskt om han tog och insjuknade lagom till påskhelgen eller min stundande födelsedag. Han kanske bara väntar på ett bra tillfälle?

Idag redovisade vi våra arbeten! Heja heja! Godkända blev vi, vilket känns super. Nu är det bara ett moment kvar för denna kurs. Vi ska opponera på ett arbete som någon i klassen gjort, och det hade ju varit trevligt och lärorikt om det inte vore så att tiden vi har på oss är påskdagarna. Från imorgon till söndag alltså.

Nu har vi visserligen valt ett yrke där vi aldrig någonsin kommer att få ledigt på röda dagar bara för att de är röda dagar. Det kan ju kännas lite tråkigt, men det är helt okej. Däremot känns detta tråkigare. Att opponera är ju något man gör hemifrån, och det kommer antagligen gå åt både sena kvällstimmar och dagstimmar åt det. När man pluggar, speciellt på distans, så har man ju inga fasta arbetstider. Visserligen kan man då styra mycket själv, men en svårighet är att begränsa sig vid sådana här tillfällen. Arbetet liksom förföljer en. Lite som det var under julen, all påskmat kommer smaka dåligt samvete då man vet att man egentligen behöver sitta vid datorn. Det är tyvärr allt annat än avslappnande.