Karolinska sjukhuset Huddinge

Delta i forskningsstudier och få ersättning

En stor fördel med att bo i huvudstaden Stockholm och att studera på KI är all forskning som pågår runtom staden och sjukhusen. KI står ju för majoriteten av Sveriges medicinska forskning och är ledande inom just medicin. Hur påverkar då detta dig som student?

• Senaste nytt inom medicin
  • Kontaktnät
  • Forskningsrelaterade kurser – exv. FOLÄK
  • Forskningsmöjligheter
  • Delta i studier

Just det här med att delta i olika forskningsstudier är något som jag inte berört på bloggen tidigare, men detta är verkligen ett hett tips om du vill få lite extraknäck eller belöning vid sidan av plugget. I veckan deltog jag bl.a. i en studie relaterat till COVID-19 på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. De samlade in lite av mitt blod och i utbyte fick jag en liten summa pengar. På samma sätt gör många andra pågående studier som behöver försökspersoner. Antingen får du pengar, biobiljetter eller annan form av ersättning, såsom att du får ta del av din testdata.

För att anmäla sig som försöksperson till diverse pågående projekt, kan du besöka studentkaninen.se.