Karolinska Institutet

Digital SACO-mässa – Chatta med mig!

Det har blivit dags för Saco Studentmässa 2020, som i år blir helt digital till följd av Covid-19-pandemin. Mässan började idag tisdag 24 november och pågår till fredag 27 november. För mer information om mässan, klicka här. Jag representerar dessutom Karolinska Institutets läkarprogram en femte och allra sista gång på Saco Studentmässa.

I stället för en fysisk mässa som samlar både universitet, högskolor, studenter och besökare under ett och samma tak, kommer mässan helt och hållet att äga rum online. Såklart oerhört tråkigt för oss alla, men samtidigt tror jag att detta digitala format kommer ha många fördelar. Den viktigaste fördelen är att du som besökare kommer att vara betydligt mer förberedd inför besöket, då du ombeds planera besöket på en helt annan nivå, genom att skapa en egen profil, fylla i intresseområden osv, vilket gör att du också kommer kunna ta med dig så mycket mer från mässan.

Dessutom finns en chatt-funktion för er besökare, där ni kan ställa alla möjliga frågor till oss studentambassadörer från alla möjliga utbildningsprogram. Missa inte denna möjlighet!

Ni hittar mig bakom Karolinska Institutets chatt både imorgon (onsdag 25/11 9-12) och fredag (27/11 9-16). Detta blir mitt femte och allra sista deltagande på Saco-mässan, eftersom examen väntar runt hörnet. Kom till Karolinska Institutets chatt och ställ alla dina frågor om läkarprogrammet, läkaryrket och Karolinska Institutet. 🧠 👩🏻‍⚕️ 🩺