karolinska-institutet

Ansök till KI:s program och kurser HT20

Anmälan till höstens utbildningar har öppnat! Mellan den 16 mars och 15 april kan du söka till svenska högskoleprogram och -kurser med start under höstterminen, på antagning.se. Läs mer om KI:s utbildningar här.

Har du redan bestämt dig för vad du ska välja är det bara att anmäla sig på antagning.se. Är du däremot osäker på dina val, finns en rad olika sätt att ta reda på vad som passar dig. KI erbjuder följande:

1. Digitalt Öppet hus (ons 18 mars kl.13-18) – Med anledning av coronaviruset hålls KI:s öppet hus online i stället. Det innebär att ni får möjligheten att ställa massvis med frågor till KI-studenter under dagen.
  2. Skuggningar – Även skuggningar som tidigare inneburit att du får möjligheten att följa med en student på önskat program under en halv dag, kommer nu att ske per telefonkontakt/digitalt. Du ska dock ändå anmäla dig via vår hemsida här. Jag har ett flertal skuggningar som tyvärr behövts konverteras. Däremot brukar ni som skuggar ändå vara mer intresserade av att ställa utbildningsrelaterade frågor, snarare än att sitta på en långdragen föreläsning. Välkommen att kontakta mig på linnea.lin@stud.ki.se om du har frågor eller funderingar kring KI eller läkarprogrammet.
  3. Bloggar
  4. Vlogg
  5. Podcast
  6. Instagram

Högskoleprovet under våren är tyvärr inställt med anledning av pandemin COVID-19. Källa.

Likaså är PIL och TAPIL (alternativt urval för läkarprogrammet och tandläkarprogrammet på KI) inställda i vår. Källa.

Nyttiga inlägg under ansökningsperioden:

5 tips på hur du väljer rätt utbildning och karriär

Val av eftergymnasial utbildning

Kostnader och utgifter på läkarprogrammet i Sverige

Vad utmärker livet som student i Stockholm?

Q&A: Läkarprogrammet på KI

Q&A del 2: Läkarprogrammet på KI