☀️ Halvtid i Florida 🌴

Hej!

Uppsatsterminen bjuder på stort eget ansvar men därmed också stor portion frihet. Jag tycker om båda delarna och jag har jobbat hårt med uppsatsen innan jag åkte till USA. Väl här har jag fortsatt läst in mig på olika studier, redigerat och filat vidare på min text. Dessutom har jag försökt utkristallisera vilka delar jag ska presentera i resultatdelen. Det är svårt att skriva en uppsats och det kräver mycket tankeverksamhet. Det är samtidigt stimulerande att få tänka, lösa problem och lära sig nya saker -hela tiden!

Förra veckan hade vi halvtidspresentationer. Då redovisar man vad man gjort hittills av sitt arbete. Presentationen gick bra och bedömningen från läraren föll väl ut vilket var skönt.

Just nu står jag inför att lära mig en ny statistisk modell som heter Linear mixed model. Den är tydligen väl använd inom epidemiologisk forskning och den tar hänsyn till flera upprepade mätvärden samt om vissa data saknas vid vissa tidpunkter. Jag hoppas på vidare vägledning av min handledare som även hon har stämt av med en statistiker. Det är nog bara så att vi inte gör fel. Jag har själv en plan att jag ska ha ett klart utkast av hela uppsatsen 1a december. Vi får se om jag lyckas. Då har jag ytterligare tre veckor att redigera, putsa och förfina alla delar innan deadline.

Bjuder på en bild från stranden i Florida. 🙂 /Oscar

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.