Första veckan på sista terminen!

Tjabba!

Yes, första veckan på sista terminen avklarad. WOW, vad ska jag säga? Inte som någon annan vecka precis. Vi har mest snackat socialmedicin, lite hälsoekonomi, styrning och ersättningsmodeller i hälso- sjukvården samt härjat igenom en dag av rättsmedicin. Vissa delar har varit matnyttiga, speciellt vad gällde intyg och utlåtanden inom rättsmedicin. Nästa vecka fortsätter i samma tecken med mer hälsoekonomi, sjukskrivningar och prevention. Den här perioden har vi även en hel del inlämningsuppgifter så jag måste ta lite tid att skriva iordning dom under helgen.

Trevlig helg! Mvh, Oscar

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.