Läkare, och inte längre student

Hallå!

Först, förlåt förlåt för låååångt sommaruppehåll. Jag har inte helt försvunnit även om detta kommer vara bland mina sista inlägg. I juni tog jag examen och är därmed klar med hela läkarutbildningen. Det känns ärligt talat rätt overkligt!

I sommar har jag jobbat på mitt gamla underläkarjobb. Det var skönt att komma tillbaka till en arbetsplats där jag arbetat tidigare efter att ha varit i USA under våren. Om fyra veckor börjar jag på barnakuten på Sachsska och jag är laddad ner till tårna! Det ska bli superkul och jag smygläser behandlingsriktlinjer just nu.

I de sista inläggen som jag planerar tänkte jag återge och summera hela läkarutbildningen. Man kan väl säga att det kommer bli en snabb exposé över 5.5 år.

OCH, glöm inte att lyssna på Statuspodden där jag och Felicia är med:

Ciao! /Oscar

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.