Post-tenta

Först, sry för rejäl frånvaro från bloggen. Det har varit fullt upp med inläsningen till tentan. Tentan är nu över och till och med rättad. Jag blev godkänd och det känns fantastiskt bra. Det var också en förutsättning för att få arbeta som underläkare i sommar. Även den här gången använde jag ett hett tips jag delat med mig av tidigare.

Precis efter att jag hade skrivit tentan var jag sur på den, riktigt sur. Jag tyckte många frågor var alldeles för smala och fokuserade på fel saker. Nivån var generellt ojämn och en del frågor var på tok för lätta samtidigt som en del andra snöade in på specifika nervrötter, speciella symptom eller smala definitioner. Dock vad lättnaden utsökt när resultatet väl kom. Jag kommer fortsätta blogga i sommar om hur det är att vara alldeles ny underläkare.

Vi hörs!

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.