Post tenta

Hej!

Barn- och gyntentan är skriven och det gick fint. Den här gången var det lätt att motivera sig till att plugga eftersom båda områdena är så pass roliga. Dessutom kändes det som jag hade bra koll redan innan jag började att plugga. Det underlättar så klart. Svaret på tentan kommer före 19 december så jag håller tummarna, men jag tror att det ska ha gått bra.

Under tiden har jag precis börjat en ny kurs. Den heter ”Fördjupningskurs i obstetrik, neonatologi och akut pediatrik” och har börjat helt okej. Jag kan i och för sig tycka att det vore schysst med en mjukstart efter att vi precis haft en terminstenta. Mjukstart var det inte riktigt. Samtidigt fick vi tid att fördjupa oss i CTG (övervakning av barn i magen) och andra förlossningsfall som jag tänkt på under kursen. Den här veckan är jag placerad på neo (och det känns lite som att komma hem.)

Ha en bra dag! /Oscar

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.