Topp 3 mest lästa inläggen

Jag har nästan skrivit 300 blogginlägg de senaste tre åren och vissa är så klart mer lästa än andra. Så här kommer topplistan. På 3:e plats och med hela 1255 unika läsare:

Och det är väl vara rimligt att man läser på vilka egenskaper man bör ha, eller åtminstone bör utveckla under tidens gång. Sen ska man inte ta egenskaperna för sanning utan mer som ett riktning.

2:a plats hittar vi, med något fler läsare (1663 st):

Det känns betryggande att inlägget är med på topp 3-listan. Och det är väl egentligen mina 5 anledningar till varför jag blev läkare. Inlägget skrev jag för snart 2.5 år sedan och jag skulle eventuellt vilja modifiera listan i dag. Mycket på listan är sant för mig, t ex arbete med människor, naturvetenskap, medicin och ständigt lärande. Men jag tror jag skulle ändra Patienten till Patientmötet. Varför? Jo, för det är själva grunden och hela utmaningen med yrket. Det är också det som som gör arbetet spännande! Jag tror det kräver ett eget blogginlägg (alltså patientmötet) som jag inte har tid att skriva om i det här formatet.

På första plats… Med sextusen, fyrahundra fyrtioåtta (6448) unika läsare:

Det är ett jätterelevant inlägg och jag får och har fått många läsarfrågor och kommentarer just relaterat till det inlägget. Att göra sig införstådd med yrkets negativa sidor är lika viktigt som alla positiva för att få hela bilden. Jag står fast vid alla punkterna än i dag. Känner du dig rådvill, skicka gärna ett direktmeddelande till: @berg_doctor

Summeringen av hela läkarprogrammet försätter inom kort!  /O

kistudentenoscar

Jag heter Oscar Berg och är 28 år och kommer från Östersund. Jag läser åttonde terminen på läkarprogrammet och här skriver jag om min vardag och hur det känns att bli doktor.