God jul och gott nytt år

Hej! Hoppas ni har haft en bra jul! Det har jag haft 🙂 Man har ju egentligen inte något riktigt jullov när man läser på universitet (inte vi iallafall) men man får se till att skapa sig några dagar när man kan vara helt ledig och vila!

Nu i slutet på termin sju har vi något som heter ”valbar kurs” – man får alltså själv söka en kurs och därmed kunna välja något som man är intresserad av eller vill lära sig mer om. Om man inte väljer något som är helt och hållet inom det logopediska området kan man höra med skolan om den kursen man valt är okej och om den går bra att läsa som valbar kurs. Det behöver alltså inte vara en kurs som ges på Karolinska Institutet! Jag läser just nu en kurs som heter ”Självständig fördjupning i logopedi”. I den kursen väljer man ett ämne inom logopedin och skriva ett arbete om. Jag skriver om Down syndrom och Fragilt x-syndrom och på vilket sätt spårkförmågan är påverkad vid dessa syndrom och om det finns några skillnader mellan syndromen när det kommer till spårkliga förmågor. Jätteintressant och spännande ämne!

Det här blir kanske det sista inlägget för i år så jag vill verkligen önska ett gott nytt år till er alla som tittar in här! <3