Veckans planer

Publicerat: 6 januari, 2019

Hej på er! Veckan som var räknades nog som en ”riktigt” vecka men det var varken jag eller min kropp med på, jag var så seg hela veckan.. Men nu är jag nog på banan igen 🙂 Här kommer mina planer för veckan som kommer, alltså vecka 2!

Måndag: Grupparbete! Vi har just nu ett grupparbete som ingår i kursen Tal- och språkstörningar hos barn. Vi har fått en fallbeskrivning som beskriver ett barn med tal- och/eller språksvårigheter och vi ska skriftligt och sedan muntligt i en redovisning presentera fallet. Då ska vi bland annat redogöra för svårigheterna, ge förslag på hur vi kan bedöma svårigheter och redogöra för vad vi behöver veta för att kunna säkerställa eller utesluta diagnos, ge förslag på en behandlingsplan m.m.

Tisdag: Seminarium i en annan kurs vid namn Analys- och testmetodik. Den här kursen har jag inte skrivit något om tror jag, mest för att den startade innan jul och fortsätter nu så det har helt enkelt inte blivit av. Här kommer direkt från KI:s hemsidan en mening om vad kursen handlar om: ”Kursens huvudsakliga mål är att lära studenterna utvärdera tests olika mätegenskaper och vad som avgränsar bättre jämfört med sämre test.” Till det här seminariet så har vi gruppvis letat fram en artikel som utvärderar ett dyslexitest. Därefter har vi skrivit en sammanfattning av artikeln och nu på seminariet så ska vi diskutera de olika artiklarna och deras utvärderingar av dyslexitesten.

Onsdag: Samma som för måndagen, fortsatt arbete med fallet. Här har vi också deadline för ett kortare inlämningsarbete som handlar om AKK; Alternativ kompletterande kommunikation. Denna uppgift ligger också under kursen Tal- och språkstörningar hos barn. Här har vi också fått en fallbeskrivning och vi ska utifrån några alternativ välja ett AKK som vi tycker passar för barnet som beskrivs.

Torsdag: Tom dag i kalendern! Men vi har en workshop på fredagen och det finns nog en del kurslitteratur som är rekommenderad att läsa inför den..

Fredag: Workshop i kursen Tal- och språkstörningar hos barn. Än så länge vet jag faktiskt inte så mycket om vad vi ska göra men det visar sig 🙂

0 kommentarer

Relaterade inlägg

Om mig

Sandra Kalapudas

Jag heter Sandra och läser just nu min sjunde termin på Logopedprogrammet på Karolinska Institutet. Här kommer du kunna följa mig under min studietid!

Hör gärna av dig om du har frågor gällande utbildningen eller studentlivet.

Läs mer om mig