Ansökan öppnar för HT2021 + digitalt öppet hus den 17 mars!

Igår den 15 mars öppnade webbanmälan för dig som har tänkt läsa till tandhygienistprogrammet HT2021. Webbanmälan är öppen fram till och med den 15 april, se därför till att söka in i tid!

Karolinska Institutet kommer även hålla ett digitalt öppet hus den 17 mars kl 14-18, där du kan chatta med studenter och studievägledare för att få information om olika utbildningar.

Har du frågor om tandhygienistprogrammet kan du mer än gärna mejla mig, eller också skriva en kommentar så besvaras den så fort som möjligt.

P

Hej! Kan du ge tips på hur du tar på dig ansiktsmask med sjalen i kliniken? Vad är bästa sättet att sätta upp håret i? Vilka sjalar är skönast? Borde man ha undersjal?

Sara Jabbouri Yousef

Hej! Det finns munskydd anpassade för oss med slöja som man knyter. Sen får man slöja av skolan. När man hämtar upp klinik kläder så finns det en hög med slöjor som man kan ta ifrån och man behöver inte ha en undersjal. Det bästa sättet att ta upp håret med är en vanlig hårsnodd. Har du fler frågor så är det bara att mejla mig. Mvh sara