Årets första kliniska examination på termin 1!!

Under helgen spenderade jag min tid i Gävle med familjen och det var verkligen välbehövligt! Men det var inte bara en massa mys utan också en del studier eftersom vi hade en klinisk examination till idag.

Dagens schema:

5:00 – Klockan ringde, dags att förbereda sig inför tågresan

5:40 – Pappa körde mig till tågstationen

5:55 – Framme i tågstationen

6:10 – Tåget anlände

6:13 – Klev på snabbtåget och det rörde sig mot Stockholm

7:38 – Framme i Stockholm, därefter pendeln mot flemingsberg

Jag spenderade hela min tågresa till att läsa inför examinationen och detta fortsatte även efter att jag kom fram till KI. Jag fokuserade mest på karies, latinska ord där man skulle beskriva munslemhinnan, GI index, fickdjupsmätning samt gick igenom alla PowerPoints till kliniken. Tiden spenderades också med att förhöra andra klasskamrater samt stressa tillsammans.

Resultatet fick  vi direkt efter kliniska passet och jag blev godkänd på alla delar, förutom ”instruktioner” dvs hur  man borstar på rätt sätt. Jag fick också VG på vissa delar, vilket kändes extra roligt. Momentet som jag inte fick godkänt på ska göras om nästa vecka på måndag! Nu ska tiden spenderas på att läsa inför ett seminarium jag har imorgon och även spendera tiden på lite cellbiologi studier.