Att balansera studier med privatlivet

Det har snart gått en hel termin på tandhygienistprogrammet. Tiden har verkligen passerat förbi super snabbt och det känns som att vi började förra veckan. Det har varit en lärorik och rolig termin och jag längtar efter framkommande terminer.

Om exakt 15 dagar börjar vår julledighet som jag längtar efter. Just nu känns det lite stressig i skolan med en massa saker att göra både i skolan och i mitt privata liv dock är det lite förväntat eftersom det brukar vara så innan ett lov. Nästa vecka på måndag har vi en klinisk examination som jag är stressad över och jag har också en omtenta i cellbiologi på fredag.

Förutom alla seminarium vi kommer ha, har vi också en tenta den 20 december i oral hälsa teori 1. Det är skönt att vi har tentan innan jullovet men det blir stressigt för mig då jag har ett bröllop att gå på den 21 december där jag dessutom är en brudtärna. Det är absolut inte omöjligt att klara av alla examinationer innan lovet, men jag vill verkligen göra ett bra jobb av mig som brudtärna och vara där för min syster men det blir svårt att åka till Gävle för alla planerade aktiviteter och på samma gång hinna med allt i skolan. Dock  har jag åtminstone något att se framemot så det gäller bara att kämpa, kämpa och kämpa!