Föreläsning om lagar inom tandvården

Dagen började med att jag försov mig (aja baja) och missade därmed att jobba med frågor som vi blev tilldelade under lektionen. Dock finns de tillgängliga på Canvas som är en lärplattform som KI använder sig av så jag får istället sitta och arbeta med de efter att jag skrivit inlägget.

Jag fick skynda mig till KI och hann med andra föreläsningen som handlade om lagar inom tandvården. Vissa av er kanske vet att jag läste lite juridik innan jag började på KI, så jag slipper det tydligen inte helt ;). Nämen att ha lagar inom tandvården är såklart viktigt för att skydda patienter och skydda oss som arbetstagare. De ställer krav på oss behandlare för att vi ska kunna bidra med t.ex. en säker behandling utan att utsätta framtida patienter till osäkerhet eller skada.

Det var också en bra föreläsning där vi studenter var engagerade genom att besvara på frågor om föreläsningsinnehållet genom små kontroller.

Laila

Hur fungerar det med hijab som tandhygienist? Några problem?

Sara Jabbouri Yousef

Hej Laila! Det fungerar hur bra som helst att vara tandhygieniststudent och bära hijab! Jag har själv inte stött på några problem alls. Det finns t.ex. engångsarmar för de som vill täcka armarna när man jobbar på t.ex. kliniken. Det finns också jätte många tandhygieniststudenter som bär på hijab i KI och hittils har ingen haft problem vad jag vet. Jag har nu skrivit ett inlägg om det, har du fler frågor så är det bara att skriva till mig. // Sara