SOMMARJOBB HOS FTV SOM TANDHYGIENISTSTUDENT

Long time no see. Sommarlovet närmar sig sitt slut. Har knappt känts som ett lov för mig då jag jobbat nästan alla dagar. Men i och med att jag arbetat på folktandvården har jag haft super kul och även lärt mig massor av saker som vi ännu inte gått igenom i skolan eller bara gått igenom lite.

En grej jag ville bli extra duktig på under min tid på folktandvården är att ta röntgenbilder. Detta är något jag fått göra vilket gjort att jag inte känner mig lika osäker som tidigare. Jag har även fått utföra undersökningar på barn & vuxna  gett bedövning i form av infiltration, tagit bort tandsten, arbetat med barnpatienter m.m.

I augusti kommer jag få arbeta självständigt på barnpatienter vilket känns hur roligt som helst. Detta är något jag fick efterfråga under min första månad som anställd hos ftv. Dock kommer jag att få extra tid med varje patient och att i slutet kommer en leg. Tandhygienist som dubbelkollar att jag inte missat något viktigt.

Nu väntar mitt sista år på tandhygienistprogrammet och hur mycket jag än nu längtar över att bli klar och jobba med de jag älskar så kommer jag självklart sakna KI. Känns tråkigt att det bara är 1 år kvar, men ändå riktigt roligt för nu äntligen kommer jag ha fasta rutiner och hålla på med de jag utbildat mig till.