Termin 4 närmar sig sitt slut – en sista kurs kvar

Termin 4 närmar sig sitt slut och igår fick jag reda på att jag blivit godkänt på alla mina skriftliga tentor. Kan säga att det är den bästa känslan, speciellt när man så gärna vill ha sommarlov.

Vi har en sista kurs kvar, där vi tillsammans med två andra elever ska granska och värdera evidens. I den kursen kommer vi ha en inlämning som vi skriver gemensamt med två andra elever samt ett examinationsseminarium. Därefter är vi officiellt klara med termin 4 och välkomnar in termin 5.

Jag skriver det här varje år, men det är verkligen så sjukt hur snabbt tiden går. Kan knappt fatta att vi nästa år tar examen.

I termin 5 kommer vi även att arbeta självständigt i kliniken. Något som jag är lite nervös över, då det känns som en trygghet att ha en partner vid ens sida. Dock har jag fått jobb på folktandvården över sommaren som förhoppningsvis kommer göra mig redo inför rollen som tandhygienist.

Mer om jobbet kommer jag att skriva om lite längre fram. Men ett tips till dig som läser till tandhygienist, tandläkare osv. är att redan i början söka extra jobb hos folktandvården. Man lär sig så otroligt mycket och sättet man arbetar på skiljer sig alltid från skolans rutiner.