Tips på saker att ha i skåpet som tandhygieniststudent

Under första terminen har jag fått en del tips på saker man kan ha i skåpet i omklädningsrummet och tänkte varför inte dela med mig av tipsen?

• Kaffe/Te – Vissa studenter har tepåsar, kaffepulver och en vattenkokare i skåpet för att spara på lite pengar. Det ultimata kitet för att hålla sig vaken när man ska plugga. Som student sparar man ganska mycket pengar på att ha en liten kaffestation i skåpet istället för att köpa kaffe varje dag.

• Tandkräm & tandborste – Som ni kanske läst på mitt förra inlägg turas man om att vara tandhygienist & patient när man har klinik. Bytet sker alltid efter lunch och då är det fräscht att borsta tänderna efter maten, ifall det fastnat mat på tänderna.

• Penna & litet anteckningsblock till kliniken – På kliniken får man oftast en del bra tips av lärarna och då kan det vara bra att ha med sig en penna och papper som man kan anteckna på.

• Deodrant & hygienprodukter – När man ska arbeta med patienter (och generellt) är det bra att man doftar bra och inte svett. Därför är det alltid bra att ha med sig deodrant eller andra hygienprodukter för att känna sig fräsch. Tips: använd inte starka parfymer då det kan finnas patienter eller människor i din omgivning som är allergiska.